TOSB Gelişim Zirvesi 2021


TOSB Gelişim Zirvesi

Versiyon 2021  Geleceğe Hazır mıyız? -Daha Esnek, -Daha Çevik, -Daha Dijital

www.tosbgelisimzirvesi.com adresinden kayıt yaptırabilir, oturumları takip edebilirsiniz




PROGRAM AKIŞI - TOSB Gelişim Zirvesi | 1 - 2 Aralık 2021

01.12.2021 - ÇARŞAMBA

10.30 – 10.45 : Açılış Konuşması

- TOSB IK Komite Başkanı Yasemin GENÇ

- TOSB YK Başkan Vekili Alper KANCA

- TOSB YK Başkanı Dr. Mehmet DUDAROĞLU                   

10:45 - 11:30 : Dr.Selçuk ALİMDAR / Liderlik ve Alışkanlık Koçu, “Çeviklik Danışmanı -Çevik Organizasyonlar”                           

11:40 - 12:30 : Buse SALTADAL / KornFerry, Kıdemli Müşteri İlişkileri Müdürü “Değişken Durumlarda Ücret Yönetimi”

- Öğle Arası -

13:00 - 13:50 : İnan ACILIOĞLU / Danışman, yazar, konuşmacı “Beyaz Yakalı’nın Dijital Yakalı’ya Dönüşümü”

14:00 - 14:45 : Ersin YILDIRIM / MESS Danışmanlık ve Projeler Direktörü - Güliz DEMİR / MEXT Eğitim ve Gelişim Direktörü “Organizasyonlarda Kültürel ve Dijital Dönüşüm”

14:50 - 15:35 : Fatih GÜVERCİN / Danışman, Eğitmen ”Liderlik Sendromları - Geleceğin iş dünyasında fark yaratmak için vazgeçilmesi gereken 7 Liderlik Sendromu'

16:00 – 16:45 : Emre Tuna AYDIN / Sektör Profesyoneli / Akademisyen   “Veri ile Yönetmek mümkün mü?”
 

02.12.2021 - PERŞEMBE

10:30 - 11:15 : Haluk Ali GÜNEŞ / Yönetim Danışmanı / Baş Denetçi, TOBB Akreditasyon Denetçisi “Bilgi Güvenliği - Enerji QMS-EMS-OHSAS-FSM-ISMS-EnMS “

11:25 - 12:10 : Fırat AKKEMİK / Danışman ”Holistik Olmak”

- Öğle Arası -

13:00 - 14:00 : Aliye Atalay KOCADÖLÜ / Defacto-  Mutluluk ve İK Projeler Müdürü ”Mutluluk uygulamaları”

14:00 - 14:45 : Cenk NARTER / Narter &Partners Kurucu Ortak | Sultan ŞALGAM / Escarus Yönetici “Avrupa Yeşil Mutabakatı ve Yeşil Finansman” 

15:35 – 16:20 : Çağrı KÜPELİ / Eğitmen, Öğrenme Tasarımcısı, Kolaylaştırıcı 'Kişisel Öğrenme Ağı Yaratmanın Önemi' 

 


Aliye Atalay KOCADÖL




Buse SATADAL



Alman lisesinde eğitimimi tamamladıktan sonra Almanya’ya taşındım. Münih Teknik Üniversitesi’nde kimya mühendisliği ve işletme mühendisliği eğitimimi tamamladım. Ardından Türkiye’ye dönerek lojistik sektöründe satış departmanında çalıştım. Daha sonrasında Insider firmasında pazarlama uzmanı olarak çalıştım. V-Count firmasında Avrupa Bölgesi Satış Yöneticiliği yaptıktan sonra da Korn Ferry’e geçerek müşteri yöneticisi olarak çalışmaya başladım. Şuan Otomotiv ve metal sektörlerinde destek veriyorum.


Cenk NARTER



Cenk Narter, ofisimizin yönetici ortağıdır. Kendisi Narter & Partners’den önce Baker & McKenzie’nin New York Ofisinde uluslararası işlemler ve uyuşmazlıklar alanında çalışmıştır. Cenk Narter, birleşme ve satın almalar, özel sermaye yatırımları, özelleştirme ve ortak girişimler dahil olmak üzere, kurumsal işlemlerde geniş bir deneyime sahiptir. Kendisinin tahkim konusunda da geniş deneyimi mevcuttur.

EĞİTİM

  • University of Pennsylvania Hukuk Fakültesi, Philadelphia Yüksek Lisans, Mayıs 2010, Şirketler ve Finans Hukuku
  • Wharton Business School, Philadelphia Wharton Law and Business Programı, Mayıs 2010
  • İstanbul Bilgi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Yüksek Lisans, Haziran 2009, Şirketler Hukuku Tez Konusu: Ticari İşletmenin Kiralanması
  • İstanbul Bilgi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Haziran 2007

MESLEKİ RUHSATLAR

  • İstanbul Barosu
  • New York Barosu

DİLLER

  • Türkçe
  • İngilizce
  • Almanca

Sultan ŞALGAM



Sultan Şalgam, Escarus Yönetici

Sultan Şalgam, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümü mezunudur. Profesyonel kariyerine Bölgesel Çevre Merkezi'nde başlayan ve ardından 3 yıldan fazla bir süre Ecorys Danışmanlık ve Mühendislik şirketinde çalışan Şalgam, Escarus ‘a katılmadan önce PwC'de Yönetici olarak görev yapmıştır.

Şalgam, sürdürülebilir kalkınma çalışmalarına yönelik ilgisi ve bilgi birikimi ile politika ve strateji geliştirme, yönetişim, sosyal etki değerlendirmesi gibi çalışma alanlarında 10 yıllık mesleki deneyime sahiptir.

Kariyerinde birçok ulusal ve uluslararası projede görev alan Şalgam, kamu kurumları ve özel sektör müşterileri için veriye dayalı strateji ve iş modelleri geliştirilmesi konularında analitik uzmanlığa sahiptir. Şalgam ayrıca, kamu sektörünün dönüşümü ve kamu kurumlarının teknik/idari kapasitesinin iyileştirilmesi ile ilgili projelerde de görev yapmıştır.

Şalgam, yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası paydaşlarla (bakanlıklar, belediyeler, odalar, kalkınma ajansları, uluslararası kuruluşlar, STK'lar, yerel KOBİ'ler vb.) iş birliği yapmış ve güçlü bir iletişim ağının bir parçası olmuştur.


Çağrı KÜPELİ



2007-2008 yıllarında AFS Kültürlerarası programları ile Bolivya’da bir yıl geçirdi. İstanbul Üniversitesi Eğitim Fakültesi mezunudur. 11 yıldır sivil alanda bir çok kurumda eğitmenlik, proje yöneticiliği ve yeni fikir üretim ve projelendirme alanlarında çalıştı. 11 yıl içerisinde 3. nesil eğitim metotlarını kullanarak eğitimler tasarlayarak bir çok eğitmenin bundan yararlanmasını ve katılımcının deneyimleyerek öğrendiklerini pekiştirmesini sağladı. Pek çok sivil toplum kuruluşunun eğitmen havuzunda halen eğitmen olarak yer almaktadır. Kurumlara 3. nesil öğrenme deneyimleri sunan Eğitmen Panda’nın kurucu ortaklığından ayrılarak freelance olarak çalışmaktadır.

Merak Listesi adında öğrenme ve gelişim odaklı bir podcastin sahibi ve sunucusudur.

 


Emre TUNA



Emre Tuna Aydın İstanbul Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümünü ve Anadolu Üniversitesi Dış Ticaret ve İşletme Bölümlerini 2008 yılında bitirdi. Galatasaray Üniversitesinde MIS (Yönetim Bilişim Sistemleri) Eğitimi aldı. Okul döneminde lojistik alanında kısa süreli çalıştı. Daha sonra Marmara Üniversitesi Uluslararası İşletmecilik Bölümü’nde yüksek lisansa devam etti. Kariyerine 2006 yılında Eczacıbaşı’nda sırasıyla Satış, Pazarlama ve İnsan Kaynaklarında görev yaparak başladı. Daha sonra çeşitli projelerde görev alarak en son insan kaynaklarında çalıştı. Ardından Doğan Yayın Holding – Seat Pagine Gialle ortaklığında kurulan Joint – Venture yapıdaki şirketin İK süreçlerinin kurulmasında 2 yıl kadar görev aldı. Kariyerine 2010 – 2016 yılları arasında perakende sektöründe A.S. Watson`da, İK Bilgi Sistemleri ve Raporlama Müdürü olarak devam etti. 2016 – 2019 yılları arasında Sabancı Holding İK Grup Başkanlığı’nda tüm topluluk Ücret ve HR IT projelerinin yönetiminde görev aldı. İnsan Kaynaklarında Analitik, İş Zekası, Finansal raporlama, KPI’lar ve Veri görselleştirme uzmanlık alanlarıdır. 2013 yılından beri İK alanında 250`den fazla yerli ve çok uluslu firmaya, İK Analitik, İK`da İş Zekası, İK`da Bütçe Yönetimi, İleri Seviye Excel ve Raporlama teknikleri, Yetenek Yönetimi gibi farklı eğitim ve danışmanlıklar vermiştir. En son noktada profesyonel hayatına ve danışmanlığa devam etmektedir. HrAnalitik.com sitesi ve Bnc Insight şirketi kurucusu olan Emre Tuna Aydın ulusal ve uluslararası bir çok İK Analitik konferansı ve eğitimine katılım sağlamakta ve bazı üniversitelerde Zirve ve İnsan Kaynakları derslerinde konuşmacı olarak yer almaktadır.

Başlıca Yayınları

www.HrAnalitik.com

 


Fatih GÜVERCİN



Deneyimsel öğrenmeyi hikayeleştirme ve dijitalleşme ile birleştirerek kuruma ve kişiye özel gelişim deneyimi yaratmak.

Deneyim yaratım sürecinde; hikaye kaşifliği ile birlikte çalışan deneyimi, insan kaynakları, bilgi teknolojileri, kalite yönetim sistemleri, satış, pazarlama, müşteri deneyimi alanlarındaki deneyimlerimle doğaçlamaya tiyatro, seslendirme, spikerlik ve radyo programı sunuculuğu alanlarındaki eğitimlerimi harmanlamak.


Fırat AKKEMİK



İTÜ İşletme Mühendisliği bölümünden mezun olan Fırat Akkemik, iş hayatına 1992 yılında ECA Emas Makina Pazarlama bölümünde Ürün Sorumlusu olarak başlamıştır. 1994 yılında Londra'ya dil eğitimine giden Akkemik, 1995 yılında Komili Pazarlama şirketinde, şirketin dağıtımını üstlendiği markanın Ürün Sorumlusu olmuş, sonrasında şirketin ana ürün kategori yönetiminin sorumluluğunu üslenmiştir. 1996 yılında Borusan Boru şirketine geçmiş, Pazarlama Bölümünde Ürün Sorumluluğu ile devam eden iş hayatı, şirket birleşmesi, marka yönetimi, stratejik pazarlama, kanal yönetimi, iletişim ve tanıtım konularından sorumlu Pazarlama ve Ürün Müdürü olarak devam etmiştir. Ayn şirkette, 2004 yılında İnsan Kaynakları Müdürü olarak atanan Fırat Akkemik, bugüne kadar İnsan Kaynakları alanında görev yapmış, farklı coğrafyalar ve Kurumsal Gelişim, Yalın 6 Sigma gibi yeni sorumluluk alanları ile gelişmiş, geliştirmiştir. 

Son olarak Borusan Mannesmann İnsan, Kurumsal Gelişim ve Sürdürülebililik konularından sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapan Fırat Akkemik, üslendiği her rolde değişimi tetikleyen, yenilikçi ve bütünsel bakış açısıyla organizasyon ve kurumsal gelişim için stratejik görevlerde kritik sorumluluklar almış, 28 yıllık kurumsal deneyime sahip bir proesyoneldir.

2021 yılı Kasım ayından itibaren, kariyerinde edindiği bilgi ve deneyimler ile iş ortaklarının ihtiyacına, heyecanına, değişimine ve gelişimine dokunabilmek için İK ve Yönetim Danışmanlığı, Koçluk ve Mentorluk yapmakta, kişi ve kurumların gelişimi için çalışmaktadır. Uzmanlık alanları; organizasyon ve kurumsal gelişim, çalışan deneyimi, yetenek yönetimi, performans ve ödüllendirme uygulamaları, değişim yönetimi, stratejik İK, sosyal sürdürülebilirlik ve lider gelişimi olarak sıralanabilir.

Fırat Akkemik, 2015 yılında ICF onaylı Koçluk Okulu Sola Unitas'tan mezun olmuş ve o günden beri kurum içinde ve STK'larda Koçluk ve Mentorluk yapmaktadır. İki kız çocuğu annesi olan Akkemik, kadının isterse her işi yapabileceğine olan inancı ile; ön yargıları yıkmak, kadını güçlendirmek ve toplumsal cinsiyet eşitliği konularındaki projelerde aktif rol almaktadır. 

Fırat Akkemik, PWN İstanbul Yönetim Kurulu ve Arya Women üyesidir.


Haluk Ali GÜNEŞ



ISO 27001 Bilgi Güvenliği, ISO 27701 Kişisel verilerin gizliliği, ISO 20000-1 Bilgi teknolojileri servis hizmeti, ISO 22301 iş sürekliliği, ISO 50001 enerji, ISO 9001 kalite, ISO 14001 çevre, ISO 45001 iş sağlığı ve güvenliği Yönetim sistemleri Baş denetçisi, Bilirkişi, TOBB Akreditasyon Denetçisi, Eğitmen, Danışman.

 


İnan ACILIOĞLU



20+ yıllık, küresel ve büyük yerel organizasyonlarda, iş deneyimi; Operasyonel Mükemmellik ve Dijital Dönüşüm stratejilerinin dizayn edilmesi, yayılımının sağlanması ve uygulanması; süreç iyileştirme, geliştirme  ve değişim yönetimi çalışmalarına liderlik edilmesi

• İzmir Fen Lisesi, Bilkent Üniversitesi Endüstri Mühendisliği, 1999

• 20+ yıllık iş deneyimi

• Yıldız Holding; Operasyonel Mükemmellik & Dijital Dönüşüm Direktörü

• Danone; Lojistik & Müşteri Hizmetleri Müdürü

• Ford Otosan; Planlama & Proje Müdürü

• Finansbank; Müfettiş

• Aselsan, Planlama

• Eğitmen & Konuşmacı, İzgören Akademi, 2013-2019

• 6 Sigma Kara Kuşak

• 7 Global En İyi Uygulama (Best Practise) Projesi

• ICF Koçluk Sertifikası

• Kitaplar

• İŞ’te Y Kuşağı

• 19 Nüans

• Beyaz Yakalı'nın Dijital Yakalı'ya Dönüşümü

• Eğitimler

• Operasyonel Mükemmellik, Liderlik, Dijital Dönüşüm


En özeli, Ela isimli bir prensesin babasıdır.


Ersin YILDIRIM



MESS Danışmanlık ve Projeler Direktörü

MESS bünyesine katıldığı 2021 yılının başından itibaren MESS üyesi şirketler için gerçekleştirilen Organizasyon ve İnsan odaklı Danışmanlık Hizmetleri ve Projeler alanından sorumlu olarak görev yapmaktadır. MESS ailesine katılmadan önce on yıl süresince yönetim ve insan kaynakları alanında global olarak faaliyet gösteren Korn Ferry ve Willis Towers Watson danışmanlık şirketlerinde çeşitli yurt içi ve yurt dışı görevlerde bulunmuştur. Görevleri sürecince müşterilerin ihtiyaçları doğrultusunda Organizasyon Tasarımı, Performans Yönetimi, Ücret Yönetimi, Yetenek Yönetimi gibi ana alanlarda çözüm üreten projeler gerçekleştirmiştir. Yıldırım, Boğaziçi Üniversitesi Fizik Bölümü mezunudur


Güliz DEMİR



MEXT Eğitim ve Gelişim Direktörü

Marmara Üniversitesi Fransızca Kamu Yönetimi Bölümü’nden 2004 yılında mezun olan Güliz Demir, 17 yılı aşkın süredir farklı kurumlarda insan kaynakları süreçlerinin tasarımında ve uygulamasında görev almıştır. Sırasıyla 3 yıl Türk Ekonomi Bankası, 7,5 yıl Garanti Bankası, 2,5 yıl Oyak Maden ve Metalurji Grubu ve 2,5 yıl Tekfen Holding’in iştiraki Toros Tarım’da gelişim ve yetenek yönetimi süreçlerini yönetmiştir. İki seneyi aşkın süredir MESS Eğitim Vakfı ve MESS Teknoloji Merkezi MEXT’te eğitim & gelişim ve organizasyonel dönüşüm süreçlerini yönetmektedir


Selçuk ALİMDAR



Dr. Selçuk Alimdar, MBA, ACC, PSM III, PSPO I

1977’de Almanya’da doğdu. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji, Yeditepe MBA ve İTÜ Müzikoloji ve Müzik Teorisi doktora programlarını tamamladı. Yapı Kredi, Aria, Avea, Türk Telekom ve Tofaş’ta müşteri hizmetleri, pazarlama-satış, insan kaynakları alanlarında görev aldı. Yirmi yıllık profesyonel hayatında çağrı merkezi, süreç geliştirme, denetim, organizasyon tasarımı, bütçe yönetimi, ücretlendirme, eğitim, İK stratejileri, IK BT program yönetimi, deneyim tasarımı, oyunlaştırma, çeviklik danışmanlığı olmak üzere 15 yıl liderlik rolleri aldı. En son liderlik ettiği Tofaş Akademi, 2018’de dünyanın en prestijli kurumsal üniversite ödülü olan ATD BEST listesinde Türkiye’den ilk dünya birincisi unvanını kazandı. Liderlik ettiği çeviklik ve eğitim-gelişim projeleri 40’a yakın uluslararası ödülle taçlandırıldı. Alimdar 2019’da Stevie for Great Employers tarafından Chief Learning Officer of the Year seçildi.

Alimdar, 2011-2013’te Avea’da Türkiye’nin ilk çalışan deneyimi projesine liderlik ederek tasarım düşüncesi alanına adım atmış oldu. Proje kapsamında uçtan uca İK süreçlerini paydaşlarla birlikte tasarlayarak ölçüm sistemleri kurdu. Kullanıcı deneyimi ve oyunlaştırmada uzmanlaştı.

2014’te yine Avea’da kurduğu ve liderlik ettiği Türkiye’nin ilk çeviklik mükemmellik merkezi olan Agile Studio, BT yazılım, BT operasyon, AR-GE, satış, pazarlama, müşteri hizmetleri ve insan kaynaklarında onlarca çevik takıma danışmanlık, eğitmenlik ve koçluk hizmeti verdi. 2015 ve 2016’da çevik dönüşüm inisiyatifi Stevie IBA ve ATD tarafından ödüllendirildi. Alimdar dünyada en üst seviye sertifika olarak görülen PSM III (Professional Scrum Master) ve PSPO I’e (Professional Scrum Product Owner) sahiptir.

Alimdar son 15 yılda müşteri deneyimi, inovasyon, problem çözme, mülakat teknikleri, kişisel verimlilik, fasilitasyon, ROI, değişim yönetimi, koçluk ve çeviklik alanlarında çok sayıda eğitim tasarlayıp verdi. Ayrıca bir süredir bu başlıklardan birkaçında mentorluk hizmeti veriyor. Aynı zamanda 8 yıldır inovasyon, strateji ve işbirliği temalı çalıştaylar tasarlayıp fasilite ediyor.

Adler International’ın Profesyonel Koçluk, CRR Global’ın ORSC, Erickson’un Takım Koçluğu, AoEC’in Sistemik Takım Koçluğu, Lewis Deep Democracy’nin Derin Demokrasi ve Transaksiyonel Analiz Enstitüsü’nün TA eğitim programlarını tamamlayan Alimdar ACC unvanına sahiptir.

Alimdar’ın Prens Dimitrie Cantemir, Karmaşıklık Dünyasında Organizasyon ve Scrum Kılavuzu başlıklı çeviri eserlerinin yanı sıra Osmanlı’da Batı Müziği başlıklı telif eseri bulunuyor. Alimdar aynı zamanda ney üflüyor, çello çalıyor ve ok atıyor. Ahmed Ruhi’nin babasıdır.